Izvor: RTS, 02.Jul.2021, 12:56

Hoće li registar "Ne zovi" stati na put nasrtljivim trgovcima – kako se prijaviti

Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar "Ne zovi", navodi za RTS Višnja Rakić, pomoćnica ministarke trgovine. Objašnjava da registar omogućava potrošačima da kod svog operatera popune obrazac koji se prosleđuje Ratelu, koji na svom sajtu objavljuje listu telefonskih brojeva bez ličnih podataka.
Višnja Rakić je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, navela >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << da se na taj način sprečavaju nasrtljivi trgovci da preko telefona promovišu i prodaju robu i usluge građanima koji to ne žele.

Kako kaže, svi koji ne žele da dobijaju slične pozive moći će da ih zaustave popunjavanjem obrasca kod svog fiksnog ili mobilnog operatera.
Objašnjava da registar "Ne zovi" omogućava potrošačima da kod svog operatora popune obrazac, koji se prosleđuje Ratelu, a koji na svom sajtu objavljuje listu telefinskih brojeva bez ličnih podataka.  
"Svaki građanin može da ode kod mobilnog operatera s kojim je sklopio ugovor, bilo da se radi o fiksnom ili mobilnom operateru, tamo popuni obrazac, dâ svoj broj telefona, mobilni operater prosledi to Ratelu, koji vodi registar 'Ne zovi'. Trgovac koji pozove potrošača, a nalazi se njegov mobilni ili fiksni broj telefona u registru 'Ne zovi', pravi prekršaj. Znači, on pre nego što pozove bilo kog potrošača mora da vidi da li se u tom registru nalazi fiksni ili mobilni broj koji zove. Ukoliko se nalazi, nema pravo da zove. Ukoliko prekrši to i pozove, čini prekršaj", objašnjava Rakićeva. 
Ističe da svi građani koji su dobili poziv, uprkos prijavi da to ne žele, mogu da se jave tržišnoj inspekciji, da podnesu prijavu, kako bi se pokrenuo prekršajni postupak.
Na taj način će, kaže, biti zaštićeni i od uznemiravanja naši najstariji sugrađani.
Govoreći o cenama usluga koje nam majstori, po našem mišljenju, preskupo naplate i to kada nam nešto već poprave, navodi da su se zato odlučili da jedna od novina Zakona o zaštiti potrošača bude i Uvođenje proračuna – obaveze trgovca da sačini proračun prilikom pružanja usluga.
"Za sve preko 5.000 dinara mora da se uradi proračun i saglasnost na tu izvršenu uslugu mora da dâ onaj koji koristi tu uslugu. Što znači da svaka popravka, svaka usluga preko 5.000 dinara mora da dobije saglasnost onog ko želi da mu se to popravi. Onog trenutka kad on vama kaže da će to koštati 5.500 ili 9.000, to prelazi tih 5.000 i on uz izričitu saglasnost korisnika usluga može da pristupi izvršenju te usluge", zaključuje Rakićeva.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Odahnite, nasrtljivi trgovci uskoro više neće smeti da vas zovu

Izvor: Luftika.rs, 02.Jul.2021

Trgovci koji zovu potencijalne klijente na fiksni telefon i nude svoje proizvode i usluge više neće smeti to da rade nakon što poslanici Skupštine Srbije usvoje novi Zakon o potrošačima koji je odobrila Vlada Srbije, piše Euronews Serbia.. Neke firme ovakvu metodi primenjuju na način da ponekad...

Nastavak na Luftika.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.