Izvor: RTS, 03.Jul.2021, 09:08

Brže i jeftinije do vlasništva nad "polovnjacima“, šta NALED predlaže

Godišnje se u Srbiji proda više od 120.000 polovnih automobila. Da kupe vozilo građani moraju bar na četiri šaltera. Da prikupe sva dokumenta za prenos vlasništva i registraciju potrebno je oko 10 sati, a ako prodavac i kupac nisu iz istog mesta potrebna je i zamena tablica. Sve u svemu 15 dana čekanja. Kako bi se građani oslobodili suvišne birokratije i šetnje od šaltera do šaltera Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj predlaže da se prenos vlasništva vrši na jednom >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << mestu, u servisu za tehnički pregled vozila.
Đurđija Petrović iz NALED-a rekla je, gostujući u Jutarnjem programu, da je prvi korak u prenosu vlasništva automobila da se prodavac i kupac dogovore, potpišu ugovor, overe potpise ugovora kod notara i plate taksu od 1.440 dinara.

Dodaje da je nakon toga potrebno da se ode u Poresku upravu gde se podnosi zahtev za obračun poreza na prenos apsolutnih prava.
"Tu se čeka 15 do 30 dana da se odredi tržišna vrednost automobila. Sa potvrdom da je porez uplaćen, i overenim ugovorom od notara, potvrdom da su plaćene takse za izdavanje saobraćajne dozvole, registarske tablice ide se u MUP gde se podnosi zahtev za izdavanje nove saobraćajne dozvole. Kada je saobraćajna dozvola gotova opet se dolazi u MUP da se preuzme i ako je potrebno registarske tablice. Cela ova procedura traje oko 30 dana", objašnjava Petrović.
Kako bi se građani oslobodili suvišne birokratije i šetnje od šaltera do šaltera NALED predlaže da se uvede jednošalterski sistem i da bude u srevisu za tehnički pregled.
Kupac i prodavac zajedno idu u servis "Tako bi kupac i prodavac zajedno došli u servis. Mi predlažemo da postoji forma ugovora, koja bi se nalazila na sajtu MUP-a ili eUprave, i oni bi mogli da je preuzmu, popune, potpišu. U servisu bi se i podnosio zahtev za izdavanje registarskih tablica i saobraćajne dozvole i direktno se upućuje MUP-u. Na licu mesta bi se obračunavao porez i plaćale takse", ističe Đurđija Petrović iz NALED-a.
Prema njenim rečima nakon odlaska u servis kupac bi dobijao potvrdu da je podneo zahtev, potvrdu da je platio sve takse i poreze i nakon toga bi odlazio u MUP da preuzme saobraćajnu dozvolu ili bi ona mogla da bude poslata poštom.
Petrovićeva naglašava da je ovo princip koji postoji da se uspostavi jednošalterski sistem.
"Tendencija u Evropi je da se administrativne procedure pojednostavljuju. Ovakav sistem postoji u Sloveniji i Hrvatskoj", naglašava Petrovićeva.
Do sada - za promenu tablica četiri dokumenta i tri takse Sada su za promenu tablice potrebna četiri dokumenta i tri takse. NALED predlaže da broj dokumenata smanji na dva.
Saobraćajna dozvola, odnosno neki dokaz o vlasništvu automobila starog vlasnika i kupoprodajni ugovor koji bi i dalje ostao.
"Smanjile bi se potvrde o plaćenim taksama, potvrde koje dolaze iz Poreske uprave. Potrebno je digitalizovati ceo sistem i uvezati servis za tehnički pregled sa informacionim sistemom MUP-a", poručila je Đurđija Petrović i dodala da se intenzivno radi sa nadležnim institucijama da taj predlog zaživi.
Prema njenim rečima podaci iz 2020. godine pokazuju da se kupuje jako mali broj novih vozila, do 10 posto. Najveći broj vozila su polovna vozila iz Srbije ili vozila iz uvoza.
Naled je sproveo još jedno istraživanje u kome se kaže da je svaki drugi automobil u Srbiji ozbiljan zagađivač.
Podaci pokazuju da svaki drugi automobil u Srbiji "euro 3" ili je nižeg standarda. To znači da je svaki drugi automobil stariji od 17 godina.
"Euro 3" ili 4 označava emisione standarde, odnosno koje količine zagađujućih materija odlaze u vazduh. Prporuka NALED-a je da se zabrani uvoz "euro 3" vozila.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Komplikovana kupovina polovnog automobila

Izvor: AutoBlog, 03.Jul.2021

Procedura prenosa vlasništva i registracije polovnih vozila unosi kupcima i prodavcima nezamislivu administrativnu zbrku Građani Srbije da bi kupili polovni automobil treba da odu na četiri šaltera i to može da potraje i do 15 dana, pokazuje novo istraživanje NALED. Procedura prenosa vlasništva...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.